close
تبلیغات در اینترنت
جلسه23و15آذر1391
طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي
?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه♣
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

جلسه23و15آذر1391

دکتر انلاين

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

تبليغات رزبلاگ

عطاري انلاين

طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي

?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
?کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه?
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

جلسه23و15آذر1391

موضوع جلسه:اراده و همت

موضوع محوري:جهاد با نفس

تاريخ جلسه:23/9/91 و15/9/91

 

 

 

 

ايه 1تا11سوره مزمّل

 

در رابطه با داشتن توكل به خدا واراده است كه بيشتر به آيه 9 آن ميپردازيم:
يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ

 

قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا

نِّصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا

أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا

إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا

إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْئًا وَأَقْوَمُ قِيلًا

إِنَّ لَكَ فِي النَّهَارِ سَبْحًا طَوِيلًا

وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا

*رَّبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا

وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَاهْجُرْهُمْ هَجْرًا جَمِيلًا

وَذَرْنِي وَالْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ وَمَهِّلْهُمْ قَلِيلًا

ترجمه ايه 9 :((همان پروردگار شرق و غرب كه معبودي جز او نيست او را نگهبان و وكيل خود انتخاب كن))

 

تفسير آيه9:(( فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا يعني خدا را در تمام امورت وكيل بگير و وكيل گرفتن به اين معناست كه انسان غير خودش را جاي خود قرار دهد،به طوري كه اراده او به جاي اراده آدمي كار كند و عمل او هم عمل خود آدمي باشد پس اينكه انسان خداي متعال را وكيل خود بگيرد به اين است كه تمامي امور را از خدا و به دست او بداند(البته اين به معناي بي ارادگي انسان نيست بلكه بايد اراده انسان مطابق خواسته خدا باشد)
 

 

 

 

3شرط جهاد با نفس

 

(وسائل شيعه-مرحوم شيخ عاملي(ره))

 

1-توجه به كرامت انساني

2-مشارطه

3-مراقبه

 

1-توجه به كرامات انساني:كسي مقام و ارزش خود را بداند و از عظمت و جايگاه خود آگاه باشد هيچگاه به سمت بديها و زشتي ها نميرود

امام علي(ع):((كسي كه نفس خود را گرامي بدارد،شهوت ها براي او كوچك و بي ارزش خواهند بود))

 

2-مشارطه:اينكه انسان با خودش قرار و عهد ببندد و به خود بگويد كه اگر من وقت و عمر خود را از دست بدم ديگر سرمايه اي ندارم و مثلا با خود شرط كند كه از الان ديگر خود را به گناه دروغ آلوده نكند و طبق برنامه ريزي دروغ را از زندگي خود ريشه كن كند.اگر برنامه اي نداشته باشد و نداند كه به چه شكل بايد مراقبه كند هيچگاه به هدف خود نخواهد رسيد.

حضرت محمد(ص) :((با مرگ بيدار ميشويم،چون از بند دنيا آزاد ميشويم و پرده هاي واقعيت كنار ميروند.ولي ديگر چه سودي دارد...))

 

3-مراقبه:عبارت اند از اينكه انسان در طول شبانه روز مراقب اعمال و كردار خود باشد.اين مرحله يكي از حساس ترين مراتب است.قرآن كريم بر اين نكته تاكيد فراوان دارد كه خداوند بر احوال و اعمال شما نظارت دارد.اگر اين آيه را درك كنيم و از آن پند بگيريم ميفهميم كه خدا در هر لحظه ناظر اعمال و رفتار و كردار ماست و نبايد خلاف آن عمل كنيم.شايد از خود بپرسيد وقتي لحظه اي برسد كه شهوت درا وج قرار گرفته و دارد بر ما غالب ميشود چه؟ ما از اين روش ميتوانيم استفاده كنيم ودر آن لحظه خطرناك طبق عهدمان خدا را ياد كرده و خود را سريعا از ان فضا واحوالات خارج ميكنيم و اگر خدايي نكرده دست به گناه زديم سريعا استغفار ميكنيم.

امام علي(ع):((هر كس در درونش باز دارنده اي داشته باشد از جانب خدا برايش حافظي گمارده ميشود))

 

 

در داستان حضرت يوسف(ع) كه زليخا بر حسب علاقه و شهوت حضرت را به اتاقي ميبرد و ناگهان چشمش به بت مقدسش مي افتد و سپس با پرده اي روي آن را ميپوشاند كه شاهد كار زشت او نباشد.حضرت يوسف به زليخا ميگويد:((تو از موجود بي شعوري كه در اتاق است شرم داري حال من از خداي خود شرم نداشته باشم(در حالي كه هميشه شاهد اعمال من است).))
 

 

 

اراده

امام صادق(ع):((ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَويَت عَليهِ النِّيَّهُ-اگر اراده قوي باشد هيچ بدني براي انجام دادن كار ناتوان نيست.))

 

بيانات مقام معظم رهبري درباره اراده:((اين كوه هاي گوناگون مشكلاتي كه بر سر راه مستضعفين عالم قرار دارد جز با قدرت، عزم و اراده پولادين مؤمن برداشته نخواهد شد.هدف فقط سرو سامان دادن به وضع كشور نيست،مشكلات زيادي برسر راه است،عزم و اراده لازم است.اين عزم و ارده بايد باقي بماند و اين شور انقلابي بايد روز به روز افزايش پيدا كند.

 

 

داستان سكاك(آهنگر)

(از كتاب سير و سلوك ص67،68)

روزي سكاك يك قفل بسيار خوب و خلاقانه براي حاكم ميسازد و نزد او ميبرد.حاكم با ديدن قفل خوشحال و خوشنود مي شود و در حالي كه قفل را باز و بسته ميكند دانشمندي فقيه وارد ميشود.حاكم براي احترام به دانشمند سريعا قفل را زير تشك خود ميگذارد و مشغول صحبت با دانشمند ميشود.سكاك از اين بي توجهي ناراحت ميشود و با خود ميگويد:((علم اين دانشمند خوب است نه علم من كه به زير تشك برود))از اين رو به علم رو مي آورد ولي هر چه تلاش ميكند موفق نميشود.روزي از كنار آبشاري ميگذشته است كه چشمش به قطرات آبي ميافتد كه به روي تخته سنگي ريخته و به مرور زمان آن را سوراخ كرده اند.با ديدن اين منظره با خود گفت:(( دل من از اين سنگ كه سخت تر نيست،علم هم روان تر از آب نيست.))از آن لحظه به بعد با اراده پولادين شروع به كسب علم كرد. در حالي كه 40سال عمر داشت و صاحب زن و بچه هم بود.سرانجام عملش اين بود كه كتابي به نام"مفاتيح العلوم"نوشت كه در اين كتاب به چهارده علم تخصصي پرداخته است.

از اين داستان نتيجه ميگيريم كه انجام هر كاري براي انسان امكان دارد به شرط آن كه انسان داراي اراده و پشت كار باشد.

 

 

احكام

سجده سهو

چند كار است كه بنا بر احتياط واجب بايد بعد از نماز دو سجده سهو به عمل آورد:

-كلام بيجا،يعني وقتي سهوا به گمان اينكه نماز تمام شده حرف بزند

-سلام بيجا،يعني مثلا در ركعت دوم نماز چهار ركعتي بعد از تشهد سلام بدهد.

-سجده فراموش شود

-تشهد فراموش شود

-به جاي استادن سهواً بنشيند و بالعكس

-شك بين 4و5،يعني در سجده آخر نماز شك كند كه آيا نماز را 4 ركعت خوانده يا 5ركعت.

نكته:در هر صورتي كه گمان شود يا حتي اطمينان حاصل شود نماز را اشتباه خوانده نبايد نماز را از وسط شكست.

دانستنیها:

آیا میدانستید که انیشتین مسلمان شیعه بوده و این موضوع را تا آخرین لحظات عمرش پنهان داشته است

ديدگاه هاي شما ::.
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی